Facebook marketing: Alles voor een Like

Voor wie is Facebook marketing?

De sociale netwerksite Facebook is wereldwijd enorm populair. Ruim 1,65 miljard mensen over de hele wereld maken gebruik van een Facebook account. Binnen Nederland zijn dit al snel 9,4 miljoen gebruikers die meerdere keren per dag inchecken. Het merendeel van de accounthouders is ook nog eens een actieve gebruiker. Het is dus niet zo vreemd dat ook ondernemers en bedrijven interesse hebben in Facebook, waar vind je anders zo veel online bezoekers bij elkaar?

Bedrijven die zich richten op consumenten

Facebook marketing is dus vooral bedoeld voor – en interessant voor – ondernemers en bedrijven. Facebook is voor bedrijven zo aantrekkelijk omdat het snel en makkelijk communiceren is met een grote doelgroep. Facebook marketing is dus uitermate geschikt voor bedrijven die zich richten op consumenten. Maar wat is de beste manier om deze consument te pakken te krijgen? Het is als ondernemer lang niet altijd makkelijk om te bepalen wat je nu precies met Facebook kunt doen voor je bedrijf. Wat is een “Like” van je bericht waard? En wat als je berichten helemaal niet worden aangevinkt? Worden ze überhaupt wel bekeken? Mensen bezoeken Facebook niet als consument. Ze willen op de hoogte gehouden worden van de levens van hun naasten, ze willen vermaakt worden of ze willen iets van het nieuws meekrijgen. Gebruikers zitten dus niet altijd op reclame te wachten.

Interessante content op Facebook

Een slimme manier om Facebook gebruikers wel geïnteresseerd te krijgen via Facebook is om te zorgen voor interessante – of misschien zelfs wel grappige – content. Belangrijk is om te zorgen voor content toegespitst op je doelgroep. Facebook biedt de mogelijkheid om je bericht voor een specifieke doelgroep zichtbaar te laten zijn. Hierdoor kun je filteren op bijvoorbeeld leeftijd, interesses en woonplaats. Zo kun je beter bijhouden welke berichten bij welke doelgroep aankomen en wordt je Facebook marketing een stuk meer waard.

Reacties

reacties