De ideale website

Wat voor website wil jij?

Je website is vaak het eerste contact met een klant. Zorg dat je tijdens deze kennismaking beleeft bent. Help je bezoeker met zijn of haar vraag waar hij mee zit. Onthou goed dat een bezoeker niet komt voor je succesverhalen, maar voor de oplossing van zijn probleem.

Een hoop website eigenaren begaan een veelgemaakte fout door alleen maar de loftrompet tijdens de eerste kennismaking over zichzelf af te steken. Hoe fantastisch hun werk wel niet is, jarenlange ervaring etc. Een bezoeker zit hier niet op te wachten! De bezoeker wilt snel en eenvoudig met zijn probleem worden geholpen!

Flyeren

Met grote regelmaat kom ik op straat (meestal in de winkelstraten) studenten tegen die flyers staan uit te delen, vertellen hoe goed het product is en vaak proberen ze je ook nog een (proef)abonnement door de strot te duwen. Herkenbaar?

Ik heb hier zo’n hekel aan, dat al mijn haren recht overeind gaan staan. Vertaal dit nu eens naar websites. De meeste websites zijn hetzelfde. Ze vertellen alleen hoe betrouwbaar ze zijn, hoe goed en wat ze doen. Maar waarom bezoek je een website?

Je bezoekt een website omdat je een probleem hebt, groot of klein en daar zoek je een oplossing voor. Zit je dan te wachten op iemand die alleen een flyer laat zien en roept hoe goed hij is, of wil je het anders…

Kaasboer

Iedere week haal ik op de markt bij dezelfde kaasboer mijn kaas. Het is daar altijd zo ontzettend druk, dat je er vaak een tijd in de rij staat voor je wordt geholpen. Toch neem ik dat op de koop toe, maar waarom?

De kaasboer doet iets wat jij ook op je website moet doen, voordat je überhaupt zijn kaas mag kopen, moet je deze eerst van hem proeven. Zonder te proeven wordt er geen kaas verkocht. Daarnaast krijg je er altijd een enthousiast verhaal bij over de kaas, of een nieuwe kaas die hij heeft ( die je uiteraard ook even moet proeven).

Doordat ik zoveel vertrouwen hierdoor heb gekregen in deze man, kom ik vaak ook met een extra stuk kaas thuis, haal ik mijn noten en eieren ook daar. Waarom vertel ik je dit verhaal, omdat je met jouw website hetzelfde zou moeten doen.

Vertrouwen

Zorg ervoor dat je vertrouwen wint met je website, nog beter dat de bezoeker echt fan wordt van je! Net wat ik heb met de kaasboer. Het maakt namelijk de rest van je werk zoveel makkelijker, je hoeft namelijk nooit meer te verkopen en de prijs is van ondergeschikt belang!

Probeer het eens! Geen zin om zelf dit helemaal op te zetten? Wil je een kant en klaar systeem waarmee je direct de techniek van de kaasboer kunt toepassen? Wij kunnen een kant en klaar systeem met website voor je, waarmee je gelijk aan de slag kunt!

Reacties

reacties